Performanța studenților orădeni este cu atât mai meritorie cu cât echipele IMT sunt abia la cea de a doua participare a lor în această competiție.

Participanții au fost puși în fața provocării de a concepe, proiecta și realiza două karturi, unul cu motor electric și unul cu motor termic, în limita unui buget impus de regulamentul concursului. Concursul studențesc constă în susținerea proiectelor inginerești, prin prezentări în fața unui juriu compus din profesorii coordonatori ai universităților participante. Studenții trebuie să puncteze aspecte legate de partea tehnică a concepției și fabricării karturilor, de design-ul acestora și, nu în ultimul rând, au avut de justificat încadrarea în bugetul alocat. Susținerea proiectelor inginerești a fost urmată de derularea probelor sportive, pe un circuit profesionist, la Circuitul de karting Magny-Cours, unde concurenții au avut ocazia de a-și  demonstra abilitățile de conducere a karturilor, dar și de rezolvare a problemelor tehnice apărute pe circuit.

„În competițiile sportive de autovehicule, viteza nu este singurul factor care contează; curajul, pregătirea și echipa din spatele fiecărui pilot fac diferența între a concura și a câștiga. Cursele auto nu sunt doar despre a ajunge primul la linia de finish, ci despre determinare, pasiune și depășirea propriilor limite”, spune as. drd. Florin Bogdan Scurt.

„Concursul a adus pentru toți componenții echipei Universității provocări destul de mari, peste care am reușit să trecem prin munca de echipa, fructificând atuurile fiecăruia dintre noi. Competiția a fost la nivel înalt, în acest an, și pot să spun că suntem mândrii de reușitele noastre în cele două categorii, K.L.C. Termic si K.L.C. Electric, și mai ales de monopostul termic, unde am reușit să producem inovație în lumea karting-ului”, afirmă studentul masterand George Octavian Onaca.

La rândul său, studentul masterand Toth Casian declară: „Proiectarea și construcția kartului a fost o adevarată provocare pentru noi, mai ales că am avut probleme cu livrarea unor componente. Apoi altele au cedat, chiar înainte cu două zile de plecarea în Franța, însă în cele din urmă am reușit să le rezolvăm, chiar dacă asta a însemnat câteva nopți nedormite și stres maxim”.

Până la urmă, tot ceea ce contează e rezultatul, crede Dragoș Maxim student în anul III la IMT. „Chiar și viața este ca o cursă de karting. Nu știi niciodată ce provocare apare după următorul colț sau după prima curbă, așa că: Keep going (continuă să mergi înainte)!”

Cele două echipe orădene au fost coordonate de două cadre didactice de la Departamentul de Inginerie Mecanică și Autovehicule, al IMT, conf. dr. ing. Beleș Horia și as. drd. ing. Scurt Florin Bogdan. Studenții care au lucrat la realizarea celor două autovehicule au fost: Macarie Alexandru, Maxim Dragoș, Nan Alexandru-Teodor-Adrian, Onaca George Octavian, Popa Andreea-Debora, Petre Darius-Viorel, Raţiu Iulian-Cristopher, Schnellenperger Marvin, Sferle Șerban-Mihai, Torj Andrei-Nicolae, Toth Casian-Alexandru, Bronț Rareș Daniel.

Organizatorul și gazda ediției din acest an a fost Institutul Superior de Automobile și Transporturi din Nevers, Franța.

„Acest rezultat remarcabil nu ar fi fost posibil fără sprijinul generos al sponsorilor: Golde Oradea, Ferma Maxim, SMA Metalltechnik RO, Iwis mobility systems Oradea, COMAU, MX Enduro, Ebm-papst, Kontex SRL, Move Eco, Nidec Oradea, Celestica, Presteal Manufacturing Car Fairy Lab,Imminent, Concept Media, depozituldetricouri.ro. Le mulțumim sponsorilor pentru încrederea și susținerea acordată în derularea acestui proiect!”, au transmis reprezentanții Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică.

Concursul studențesc internațional Challenge Kart Low Cost s-a desfășurat sub patronajul Societății Inginerilor de Automobile din România (SIAR), în colaborare cu Institutul Superior de Autovehicule și Transporturi (ISAT) din Nevers, Université de Bourgogne.

Biroul Comunicare

 

Image  

Image  

Image  

Image  

Image  

Image  

Image