Cei mai mici studenți ai Universității din Oradea au ocupat, în aceste zile, unul din amfiteatrele corpului C. Peste 150 de elevi urmează să treacă pe la universitate, pentru o săptămână de recapitulare cu Roxana Caciora. „Pare greu de crezut, dar acum patru ani am început acest curs cu doar doi copii”, spune profesoara, cea care, pe parcursul lunii august, va recapitula cu elevii materia din clasele a IV-a, a V-a, a VI-a și a VII-a.

Alături de ea, în clasă, se află și trei studenți de la Departamentul de Matematică și Informatică al Facultății de Științe a Universității din Oradea. Astfel, viitorii profesori de matematică au posibilitatea ca, fiind „asistenți” ai Roxanei Caciora, să participe la nu mai puțin de 60 de ore curs, însemnând tot atâtea ore de practică pedagogică. Oana Tanchiș, Alexandra Maghear și Horia Sebeșan sunt convinși că orele petrecute cu cei mici se vor dovedi o experiență de de neprețuit, atunci când ei înșiși vor ajunge la catedră. „E o oportunitate foarte însemnată pentru noi, deoarece, până acum, din cauza pandemiei, am participat doar la ore de practică online. Aici învățăm cum putem să gestionăm unele situații apărute la clasă. Uneori e greu să-i înțelegi pe toți și totuși să îți faci treaba”, spune Oana Tanchiș. La rândul ei, Alexandra Maghear s-a declarat încântată că are ocazia să lucreze direct cu elevii: „Mie îmi plac foarte mult acești copii. Sunt foarte inteligenți. Trebuie să mă gândesc foarte bine, înainte să răspund la întrebările lor”. Roxana Caciora subliniază că, fiind alături de ea, viitorii profesori de matematică au misiunea de a-i ajuta pe copiii care nu înțeleg anumite lucruri sau rămân în urmă. Pentru a răspunde și mai bine nevoilor celor mici, începând de anul viitor, „Matematica de 10” își propune să angreneze în acest program și studenți la Psihologie.

Plină de recunoștință, tânăra profesoară nu uită să aducă aminte de încurajarea și de sprijinul pe care le-a primit din partea prof. univ. dr. habil. Adrian Hatos, de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea. De altfel, senatorul liberal e cel care a întrebat, public, cum poate „sistemul” să piardă un profesor ca Roxana Caciora. „M-a dat ca exemplu și m-a ajutat foarte mult în tot ceea ce am făcut”, mărturisește dascălul „independent”.

„Eu sper ca relația mea cu Universitatea din Oradea să fie una pe termen lung. Îmi doresc ca studenții orădeni să se bată pentru acest proiect, pentru șansa de a face practică împreună cu noi, să înțeleagă cât este de important acest lucru pentru desăvârșirea lor profesională”, spune Roxana Caciora, cea care, în calitate de absolvent al Universității din Oradea, dă mai departe ce a primit, pe băncile facultății, în urmă cu nu foarte mulți ani.

Imagini: Vert Foto

 

 

 

 


Image Image Image Image Image Image