Jurnalul, cu o apariție trianuală (Aprilie, Iulie, Octombrie) în limba engleză, este accesibil în format gratuit (open access) și are ca scop promovarea dezbaterilor academice asupra formării cadrelor didactice. Ideea centrală este aceea de a crea un forum științific care să conțină și concepțiile moderne și cele conservatoare în domeniul formării cadrelor didactice.
Încurajăm contribuțiile din partea celor implicați în activități educaționale, atât sub forma unor articole teoretice, metaanalize, cât mai ales ales sub forma unor cercetări empirice. Sunt acceptate și recenzii de cărți dar și opinii bine argumentate.
JTTER se află în proces de indexare în bazele de date internaționale încă de la primul număr și urmărim ca în anul 2022 jurnalul să fie prezent în cel puțin două categorii cu vizibilitate și impact relevant pe nișa formării cadrelor didactice.
Jurnalul beneficiază de o echipă editorială formată din specialiști de renume din România, S.U.A., Regatul Unit, Africa de Sud sau Polonia care sprijină redacția formată din cadrele D.P.P.D.
La conducerea jurnalului se află redactor-șef prof.univ.dr. Florica Orțan, editor manager lect.univ.dr. Julien-Ferencz Kiss și editor asistent lect.univ.dr. Ciprian Simuț.
Publicația poate fi accesată la www.jtter.uoradea.ro (încă într-o variantă în curs de îmbunătățire) iar pentru corespondență se va folosi adresa jtter@uoradea.ro
Universitatea din Oradea
Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic