Proiectul Experiential Learning in Historical Sites and Museums (ELHSM - http://elhsm.wordpress.com/) este finanţat prin Programul Life Long Learning, subprogramul Grundtving - Parteneriate pentru învățare. Scopul acestui parteneriat între Vivere il Museo-Training 2000 (Italia), Ename Center for Public Archaeology and Heritage Presentation (Belgia), Denizli Municipality (Turcia), Environmental Education Centre of Corfu (Grecia), Zarasai Municipality (Lituania) și Universitatea din Oradea - Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice si Științele Comunicării (Romania) este perfecționarea practicilor de lucru cu adulţii și un îmbunătățirea unor servicii culturale cu destinație publică.

Parteneriatul își propune să examineze posibilitățile de învățare și competențele necesare personalului de specialitate pentru a dezvolta resurse de învățare care să ajute sporirea încrederii și profesionalismului, a competenței personalului muzeelor și a personalului care deservește sit-urile istorice.  Partenerii au urmărit angajarea de noi strategii educaționale în cadrul organizațiilor și instituțiilor muzeale și de cultură în conformitate cu rezultatele obținute în urma dezbaterilor și a dialogului intre parteneri.

Prima întâlnire a avut loc în Italia (Mondavio 16-17 oct 2012). Cu această ocazie au fost stabilite obiectivele echipelor pentru fiecare partener și metodologiile de lucru.

 În perioada  18 - 21 aprilie 2013 a avut loc la Oradea cea de a doua etapă a mobilităților din cadrul proiectului.

Au avut loc vizite la o serie de obiective de interes local ( Muzeul rural Flutur din loc. Chișcău Bihor, Turnul Donjon de la Cheresig, Cetatea Biharea - Reședința lui Menumorut, si altele). Vizitele au fost parte din efortul comun de a crea o rețea funcțională de organizații care să permită unui număr mare de actori instituționali să beneficieze de exemple de bune practici. Echipa de proiect a Universității din Oradea (coordonator- Conf.univ.dr. Sorin Borza) a realizat un chestionar (studiu de analiză a nevoilor) care investighează competențele pedagogice necesare personalului angajat în muzee/situri rurale. De asemenea au fost luate în discuție căi eficiente de instruire a responsabililor locali. Partenerii au fost încurajați să-și identifice modele de bune practici în cadrul organizației lor și să împărtășească impactul acesteia cu rețeaua, în scopul de a stabili linii directoare  pentru toate părțile interesate (asociații, muzee, administrațiile publice). S-au dezbătut de asemenea căile prin care pot fi introduse metode educaționale inovatoare în programele lor.

Cea de a treia întâlnire a avut loc în Belgia (30 sept-3 oct 3013). Au fost efectuate mai multe vizite ghidate la obiective istorice de interes regional – cimitirul Ypres, Memorial Museum Passchendaele . Membrii echipei din Oradea au prezentat rezultatele cercetării comune de analiză a nevoilor personalului din muzee și instituții de cultură.

Următoarele întâlniri au avut loc în Lituania (Zarasai 12-15 februarie 2014) și Grecia (Corfu 8-11 Aprilie). Întâlnirea finală se va desfășura în Turcia (Denizli) în 10-12 iunie 2014. Rezultatele cercetării vor fi publicate pe site-ul oficial al proiectului. (http://elhsm.wordpress.com/