Competiția a fost una extrem de disputată, studenții orădeni reușind să obțină locul întâi la categoria Managementul Proiectelor, unde au concurat cu alte 18 propuneri înscrise în concurs.

Studenții orădeni au prezentat proiectul Ateliere Muzicale - Asociația „Was is der Bach?”, care își propune să-i atragă pe tineri către muzică, prin utilizarea de metode pedagogice moderne. „Atelierele noastre includ jocuri muzicale, audiții, cursuri de dicție și prezență scenică, dar și organizarea de concerte”, explică Tania Gheorghiță, studentă în anul IV.

Ana Cabalaș, studentă în anul II, spune că ideea proiectului „Was is der Bach?” este aceea de a oferi tinerilor „un mediu sigur, stimulant, în care vor lucra cu profesori tineri și binevoitori, având ocazia să cunoască elementele muzicii de concert, fapt care va duce la dezvoltarea lor pe plan psihic, emoțional și fizic”.

„Ne concentrăm pe dezvoltarea inteligenței muzicale și a simțului muzical, precum și a inteligenței emoționale. Vom pune accent pe abilitățile de auto-exprimare și comunicare, capacitățile de concentrare și disciplină, dar și pe imaginație și creativitate”, subliniază Denisa Hulban, studentă în anul II, adăugând că aceste metode vor contribui și la dezvoltarea spiritului de echipă și a încrederii în sine.

Beneficiarii proiectului ar putea fi, spune Daniela Cabalaș, studentă în anul IV: „Copiii, adolescenții și tinerii adulți, care prezinta interes față de arte; iar cei indirecți sunt: părinții și cunoștințele cursanților. Pe lângă aceștia, beneficiarii colaterali vor fi – bineînțeles – membrii comunității orădene. Pentru a realiza acest proiect, vom folosi toate uneltele și cunoștințele accesibile, la eficiența maximă a acestora, ca să ridicăm nivelul de cultură al orașului”.

„Membrii și partenerii asociației «Was ist der Bach» vor fi cei care realizează și dezvoltă acest proiect. Ne propunem să implicăm mai mulți colaboratori și colegi talentați de la Liceul și Facultatea de Arte, în poziția de voluntari. Ei vor avea ocazia să experimenteze și să își dezvolte capacitățile pedagogice, în timp ce ajută la valorificarea comunității artistice, sau ca

persoane care transmit experiențe din cadrul evenimentelor noastre, astfel implicându-se în activitatea de marketing, arată Sárkőzi Tibor, student an I master.

La rândul ei, Dhembi Valentina subliniază că proiectul viitorilor artiști are ca public țintă copii și adolescenții cu cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani. „Aducem, ca inovație, implicarea tinerilor muzicieni voluntari, care vor avea astfel oportunitatea de a dobândi experiență și de a descoperi tainele pedagogiei muzicale”, a mai spus studenta în ultimul an la licență.

Conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu, a ținut să mai adauge că cei șase studenți orădeni au impresionat juriul competiției, nu doar prin profesionalism, ci și prin spiritul de echipă de care au dat dovadă. „Managementul artistic are rolul de a  gestiona activitățile și cariera unor artiști, iar antreprenoriatul constituie activitatea unuia sau a mai multor persoane prin intermediul căreia aceștia urmăresc și caută oportunitatea de a crea valoare și profit în domeniul artelor. Studierea celor două discipline în instituțiile de învățământ superior are rolul de a familiariza studenții cu noi posibilități de angajare pe piața muncii, în urma obținerii diplomelor de licență sau master”, conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu.

Directorul Departamentului Muzică al Facultății de Arte, conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu a făcut parte și din juriul Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic S-M-ART, desfășurat la Iași, în zilele de 24 și 25 mai 2024.

După cum au precizat organizatorii, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași, scopul organizării acestei competiții a fost acela de a stimula dezvoltarea antreprenoriatului în universitățile de muzică din România. Studenții s-au întrecut la categoriile: Managementul carierei, Managementul proiectelor, Dosare de sponsorizare și Fundrasing și Planuri de afaceri.

 

Biroul Comunicare

Image  

Image  

Image