Dora vorbește cinci limbi străine, e foarte apreciată de profesorii ei și se numără printre voluntarii Școlii de Vară „POLIS”. „Am ales Relațiile Internaționale pentru că, de mică, am fost curioasă să știu cât mai multe despre lume și despre mecanismele care pun în mișcare banii, politica, economia... Mă interesează, în mod special, actorii internaționali importanți și politica externă”.
Studenta de 21 de ani spune că are o listă cu ceea ce vrea să facă în viață și nu e dispusă să renunțe la niciun punct de acolo. „Sunt deseori întrebată ce vreau să fiu. Mi-ar plăcea să lucrez în domeniul relațiilor internaționale, undeva în Franța. Sunt concentrată spre viitor și deschisă la experiențe noi și cunoaștere. Desigur, vreau să fac și masterul. Să învăț cât mai mult, să adun experiențe, să mă implic”.
Fiindcă, la un moment dat, s-a gândit că o carieră politică poate fi atractivă, Dora Pop s-a înscris și la cursurile Departamentului de Științe Politice și Științe ale Comunicării. „E o variantă pe care nu o exclud... Poate, dacă lucrurile s-ar mai limpezi în viața politică, ideea ar fi mult mai tentantă. Dar, la cum stau lucrurile acum, mă tem că, în politică, aș deveni un Vadim Tudor”, spune tânăra râzând. „Am o personalitate puternică...”, adaugă ea, zicând că se vede lucrând la Parlament, fie ca expert, fie în calitate de... ales.
„Orice ar fi să fac, trebuie să fie un job: dinamic, provocator, incitant. Cred că am o gândire critică bine dezvoltată și, prin urmare, aș putea deveni analist politic. Oradea pare că duce lipsă de așa ceva...”, socotește Dora Pop, studenta chemată la Cluj, dar care a ales să deprindă și tainele politicii tot la Universitatea din Oradea.
Dora Pop e un bun argument pentru ideea că o a doua specializare universitară, complementară celei dintâi, este un plus pentru orice absolvent de studii universitare, sporindu-i șansele de reușită în viață.
„Studentă model”, spune conf. univ. dr. Cristina Matiuța, profesoara Dorei Pop.
„Mă bucur că Dora a ales să studieze la universitatea noastră, după studii liceale în sistemul de învățământ italian. Interesul copiilor unor români din diaspora de a continua studiile universitare în țară e un un fapt îmbucurător pentru noi, reînnodând astfel legăturile cu România. Dora este o studentă foarte muncitoare, deprinderile ei de a munci temeinic, formate în sistemul de învățământ italian, sunt atuuri evidente”, zice, despre Dora Pop, profesoara ei, conf. univ. dr. Cristina Matiuța.
Biroul Comunicare