Inițiativa de a desfășura conferința în format online, propusă de prof. univ. dr. habil. Mirela Țârc, coordonatoarea echipei de organizare, s-a dovedit inspirată, facilitând participarea tuturor cercetătorilor din diverse colțuri ale lumii, de pe diferite fusuri orare. Alături de prof. univ. dr. habil. Romeo Rîmbu, responsabilul de Domeniu Muzică al Școlii Doctorale, echipa de organizare a fost completată, cu profesionalism și dedicare, de colegi care au excelat atât în rolul de organizatori, cât și ca moderatori ai celor 11 secțiuni ale conferinței. „Dorim să le adresăm mulțumiri publice pentru contribuția lor esențială: conf. univ. dr. Mădălina Hotoran, Universitatea Emanuel din Oradea, autoarea designului creativ al broșurii, cercetător științific II dr. Ioana Baalbaki, Academia de Muzică din Cluj-Napoca și dr. Rolynd della Sylvan din New York”, transmit organizatorii.
Prestigiul evenimentului a fost consolidat de Comitetul Științific, care a reunit profesori și conferențiari de marcă din: România, Ungaria, Marea Britanie și Turcia. Punctul culminant al conferinței l-a reprezentat prelegerea dr. David Barett, de la Syracuse University (New York, SUA), care a oferit ascultătorilor o perspectivă interdisciplinară asupra ideilor și conceptelor din arta muzicală contemporană, sub titlul „Hear for time being: Music in Contemporary Art”.
Conferința a fost deschisă de un discurs elocvent susținut de prof. univ. dr. habil. Radu Țarcă, directorul CSUD al Universității din Oradea, marcând începutul unui adevărat maraton al cunoașterii. „Timp de 13 ore, participanții au prezentat subiecte fascinante, acoperind o paletă largă de teme și arii de cercetare care au ilustrat cu adevărat caracterul multidisciplinar al evenimentului. De la contribuții în domeniul muzicii sacre și seculare, veche și contemporană, la studii de istorie a muzicii, analiză, compoziție, interpretare, pedagogie, terapie, jazz, până la studii de stilistică, estetică muzicală, sociologie, acustică, psihologie cognitivă și impactul neuroștiințelor în muzică, toate prezentările au avut menirea de a îmbogăți perspectivele în cercetarea muzicii”, spune organizatoarea evenimentului prof. univ. dr. habil. Mirela Țârc.
Obiectivul principal, declarat, al conferinței a fost acela de a oferi doctoranzilor un cadru științific adecvat și de înaltă calitate pentru a-și prezenta rezultatele cercetării. Dacă ediția precedentă s-a concentrat pe participanți din România și Republica Moldova, anul acesta s-a urmărit extinderea vizibilității internaționale a evenimentului. Astfel, alături de doctoranzi, cadre didactice și cercetători din centre universitare importante din România, precum: Cluj-Napoca, Iași, Arad, Oradea, Alba Iulia, Brașov, conferința a găzduit prezentări valoroase din Statele Unite ale Americii, New York, Pennsylvania ori California, Europa: Germania, Italia, Lituania, Ucraina, Slovacia, Asia - Japonia – Okayama University și Australia, Sydney. „Diversitatea și universalitatea ideilor, concepțiilor, opiniilor, analizelor și discuțiilor din jurul comunicărilor prezentate confirmă deschiderea pe care muzica o oferă cercetătorilor ei pasionați de a clădi punți către cunoaștere. Prin publicarea studiilor în revista Musica Academica, Școala Doctorală de Studii Interdisciplinare a Universității din Oradea deschide publicului larg porțile către aceste cercetări academice valoroase”, a mai declarat prof. univ. dr. habil. Mirela Țârc.
Cei interesați să exploreze tematicile abordate în cadrul conferinței pot accesa informații suplimentare la următorul link:
https://cloud.uoradea.ro/index.php/s/Q3knHYYs3MHzTs7
Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea